Badania wykazują, że kobiety na wysokich stanowiskach i założycielki biznesów, które odniosły sukces posiadają kilka cech wspólnych. Jakie to są cechy?
Asertywność
Jesteś bezpośrednia w kontaktach z innymi ludźmi? Potrafisz postawić na swoim, czy łatwo pominąć Twoją opinię przy podejmowaniu decyzji? Aby odnieść sukces, musisz umieć dopiąć swego. Ale uważaj! Wiele osób łączy asertywność z brakiem kultury osobistej. Pamiętaj, aby nikogo nie urazić w dążeniu do swojego celu.
Zdecydowanie w działaniu
Obierz swój cel i nie schodź z raz wyznaczonej ścieżki. Nie bój się mówić nie i otwierać zamkniętych dotąd drzwi.
Empatia
Empatia to umiejętność aktywnego słuchania i rozumienie uczuć drugiej osoby. Wszyscy jesteśmy tylko ludźmi. Pamiętaj, że to dotyczy również Twoich podwładnych i partnerów biznesowych. Każdemu może zdarzyć się gorszy dzień. Dowiedz się czemu Karolina chodzi dziś smutna, a Janek ma wory pod oczami. Bądź wyrozumiała, ale nie pozwól, aby podwładni „weszli ci na głowę”. Pamiętaj, że choć Ty też jesteś człowiekiem, nie powinnaś sama okazywać słabości.
Świadomość własnej wartości
Nie myl tego z zapatrzeniem w siebie i narcyzmem. Nie chodzi też o to, abyś chodziła po biurze z zadartym nosem i traktowała podwładnych jak podludzi. Ważne jest, abyś znała swoje mocne strony i nie bała się ich pokazywać. Nie zapominaj jednak, że poza zaletami, masz również wady i ich staraj się nie pokazywać.
Energia
Aby twoi podwładni byli entuzjastyczni i pełni energii, sama musisz być entuzjastyczna i pełna energii. Inspiruj swoich współpracowników. Twoja energia przeniesie się na nich. Dzięki temu będą bardziej efektywni i kreatywni w pracy, a atmosfera w biurze znacznie się poprawi.
Odporność na stres
Okazuje się, że odporność na stres i umiejętność zachowania spokoju w stresowych sytuacjach to najważniejsze cechy, którymi powinna odznaczać się osoba na stanowisku kierowniczym. Bo to od jej zachowania zależy jak na sytuację zareagują podwładni.