Powszechnie wiadomo, że jeśli potrzebujemy pomocy w nagłaśnianiu informacji o naszym nowym biznesie czy projekcie, powinniśmy się zwrócić z taką prośbą do swoich przyjaciół, rodziny czy innych osób, które znajdują się w naszej sieci kontaktów. Większość z nas wybiera do tego e-maila lub media społecznościowe. Sprawdź czy słusznie.
Ile razy, szukając odbiorców swoich usług czy reklamodawców, wysłałaś e-maile do znajomych, rodziny, przyjaciół czy innych osób pozostających w twojej sieci kontaktów o następującej treści: „Cześć, właśnie założyłam blog o marketingu. Jeśli znasz jakąś firmę lub firmy, które potrzebują reklamy, to daj proszę znać” albo „Właśnie zaczynam pracę jako freelancer, więc jeśli będziesz potrzebował mojej pomocy, to daj znać”? Albo użyłaś social mediów do tego, aby zakomunikować swoim facebookowym lub twitterowym znajomym o rozpoczętym biznesie? I na tym kończyłaś, uznając, że skoro raz słowo się rzekło, to wieści o nowym przedsięwzięciu same się rozejdą. Błąd, błąd, błąd!
Poczta elektroniczna, a zwłaszcza media społecznościowe to ostatnio najczęstsze formy komunikacji – nawet w biznesie. Wiele osób wierzy w ich dużą skuteczność i skupia się wyłącznie na nich. Ale to nie wystarcza. Oczywiście ktoś może odpowiedzieć na twojego e-maila albo komentarz pozostawiony na Facebooku czy Twitterze, ale w czasie ich wymiany nie dajesz sobie szansy, aby zarazić entuzjazmem związanym z nowym projektem innych, do których się zwracasz.
Najlepszym do tego sposobem jest albo rozmowa telefoniczna albo bezpośrednie spotkanie. W ich trakcie możesz dokładniej wytłumaczyć istotę sprawy, natychmiast odpowiedzieć na zadane pytania czy też rozwiać nasuwające się wątpliwości. W czasie bezpośredniej rozmowy osoby, do których się zwróciłaś słyszą twój podekscytowany głos, pełen zapału, a te, które cię widzą mogą zaobserwować twoją mowę ciała, która wyraża zaangażowanie. Dzięki temu masz znacznie większą szansę zarazić je swoim entuzjazmem oraz przekonać do swojego pomysłu. Kiedy to zrobisz, istnieje duże prawdopodobieństwo, że osoby te pomogą ci w rozszerzeniu sieci własnych kontaktów a tym samym rozwoju twojego biznesu.