zamknij
Jak słowami nie zaszkodzić sobie w osiągnięciu sukcesu

Jak słowami nie zaszkodzić sobie w osiągnięciu sukcesu

0udostępnień
sukces w komunikacji

Sukces często przychodzi do tych, którzy wiedzą, co powiedzieć, kiedy to powiedzieć i jak to powiedzieć. Omija natomiast tych, którzy – mimo posiadanego talentu – nie potrafią skutecznie komunikować się z innymi, przez co często nie korzystają ze swojego potencjału oraz marnują szansę na coś lepszego.

W codziennej krzątaninie często zapominamy jak duży wpływ na nasze życie mają wypowiedziane przez nas słowa. Kilka nieprzemyślanych słów powiedzianych zbyt szybko potrafi zniszczyć nasze stosunki z innymi ludźmi lub zmarnować szanse na coś dobrego. Taką samą moc mają również słowa, które nie zostały przez nas wypowiedziane, zwłaszcza w sytuacjach kiedy ludzie chcieliby usłyszeć, jakie mamy zdanie w danej sprawie i co czujemy. Podpowiemy ci jak i co mówić, aby nie zaszkodzić sobie w osiągnięciu sukcesu.

Naucz się milczeć. W życiu mogą pojawiać się sytuacje, w których mówienie zbyt wielu rzeczy nie pomoże, a wręcz przeciwnie – może zaszkodzić. Dlatego warto wiedzieć, że największe sukcesy odnoszą często ci, którzy wiedzą, kiedy być cicho. Czasami najlepsze odpowiedzi pojawiają się, gdy jesteśmy wystarczająco cisi, by słuchać.

Daj sobie czas do namysłu. Wszyscy słyszeliśmy powiedzenie: „pomyśl zanim coś powiesz”. Staraj się je stosować. Nawet, gdy jesteś w ferworze rozmowy i musisz reagować natychmiast, poświęć kilka sekund na zastanowienie się. Wyważone i mądre wypowiedzi będą odbierane pozytywnie. Dzięki nim będziesz postrzegana jako osoba, która najpierw myśli a potem mówi (a to duży atut). Sama też będziesz bardziej pewna tego co mówisz. Jeśli potrzebujesz więcej czasu na ORYGINAL - sukces w komunikacjizastanowienie się, powiedz o tym swojemu rozmówcy.

Przestań marudzić i narzekać. Zawsze znajdziesz powód do narzekania, jeśli skupisz się tylko na negatywnych aspektach swojego życia. Zamiast tego spróbuj znaleźć pozytywy w każdej sytuacji. Spytasz, dlaczego. Otóż narzekanie i marudzenie niszczą twoją energię oraz ludzi, którzy cię otaczają (chyba nie chcesz by mówiono o tobie „wampir energetyczny”?). Używaj słów, które ją odbudują i podtrzymają.

Przekazuj informacje w sposób pozytywy. W czasie rozmowy nie używaj negatywnych wyrażeń, staraj się raczej koncentrować na pozytywnych aspektach.

Mów z wiarą o swoich celach. Jedną z najczęstszych przyczyn z powodu których wielu ludzi nigdy nie osiągnie swoich celów jest to, że tak naprawdę w nie wierzą. Nie tylko nie wierzą w swoje szanse, ale również werbalizują negatywne podejście do tego tematu. Tymczasem powinnaś nabrać wiary w to, że masz możliwości i mówić o tym z przekonaniem. Mów pozytywnie o swojej wizji: „Jestem w stanie osiągnąć swój cel, wykonując XYZ…”. Nawet jeśli w głowie kołaczą się wątpliwości („Nie możesz tego zrobić!”), nie werbalizuj ich.

Nie koloryzuj. Przedstawiaj fakty takimi jakimi są. Ubarwianie rzeczywistości może spowodować, że będziesz postrzegana jako ktoś niewiarygodny – zwłaszcza wtedy, gdy twój rozmówca będzie znał prawdę, a prezentować się będzie ona zgoła inaczej niż to przedstawiałaś.

Zobacz także:

Jak zostać kobietą sukcesu

Cechy kobiety lidera

Błędy popełniane przez kobiety w pracy

Katarzyna Przybysz

Katarzyna Przybysz – jedna z Pereł polskiego biznesu

negatywne myślenie

Unikanie negatywnego myślenia o sobie