zamknij
Personal branding czyli tworzenie marki osobistej

Personal branding czyli tworzenie marki osobistej

0udostępnień
marka osobista

Marka osobista to spójność wizerunku i wewnętrznej prawdy o sobie. Podstawowym celem tworzenia marki osobistej jest zakodowanie w świadomości innych ludzi pożądanego wizerunku. Podpowiemy ci jak to zrobić.

Tworzenie marki osobistej to rozsądny, pierwszy krok w budowaniu ścieżki kariery zawodowej, która będzie odpowiednio dostosowana do twoich zainteresowań, umiejętności i osobowości.

Idea budowania marki osobistej jest prosta: kiedy wiesz jakimi zasadami kierujesz się w życiu, jaki masz typ osobowości, co cię pasjonuje, w czym jesteś dobra, co masz do zaoferowania, możesz przekazać te informacje innym. Tworzenie marki osobistej to – inaczej mówiąc – poznawanie samej siebie i „pozycjonowanie siebie” na rynku. Wielu z dzisiejszych prezesów i liderów zaczynało kariery od stworzenia i promowania swojego najważniejszego produktu – siebie.

Zdefiniowanie marki osobistej

Na początku musisz spojrzeć na siebie jak na przedsiębiorstwo, które chce się rozwijać, promować i podejmować działania stanowiące przedmiot zainteresowania na runku.

Teraz czas na autorefleksję. Odpowiedz sobie na pytania:

  • Jaki cel chcesz osiągnąć i kiedy?
  • Jakie są twoje najmocniejsze strony? – pytanie dotyczy twoich uzdolnień i umiejętności
  • Co chcesz, by kojarzono z Tobą?
  • Jaki jest twój styl (czyli czy masz poczucie humoru, jakie masz nastawienie do życia, czy jesteś pewna siebie)?
Fotolia_18649808_Subscription_L
Fot. Fotolia.com

Odpowiadając sobie na te pytania, będziesz już wiedziała w jakim kierunku budować swoją markę osobistą.

Techniki budowania marki osobistej

Kiedy już odpowiedziałaś sobie na powyższe pytania, czas na kreowanie i promowanie swojej marki osobistej. Kreując markę osobistą warto pamiętać, że należy to robić w sposób przemyślany, konsekwentny i spójny na wszystkich płaszczyznach komunikacji wizerunkowej, o których niżej.

Oto sposoby, które pozwolą ci zaistnieć w świadomości osób mogących pomóc ci rozwijać się zgodnie z wytyczonymi przez siebie celami:

  • bądź widoczna w mediach społecznościowych, czyli wszędzie tam gdzie inni mogą cię szukać. Twitter, Facebook, LinkedIn, GoldeLine i inne portale społecznościowe są doskonałym miejscem na budowanie i promowanie swojej marki osobistej. Publikuj treści związane z twoimi zainteresowaniami, dyskutuj z ludźmi, daj się im poznać, buduj z nimi relacje;
  • załóż swojego bloga lub stronę internetową, na której będziesz mogła przedstawiać swoje opinie, zainteresowania; zadbaj o to, aby ludzie, którzy zaglądają na twoją witrynę zobaczyli, że rzeczywiście jesteś ekspertem w danej dziedzinie;
  • nie zapominaj o autoprezentacji, która obejmuje: twój wygląd, mowę ciała i wypowiedzi. Pamiętaj o tym, aby być autentyczną;
  • spróbuj zaistnieć w mediach tradycyjnych – w prasie, radiu, telewizji. To doskonałe miejsce, aby promować markę osobistą.

Monitorowanie marki osobistej

Monitorowanie marki osobistej polega na sprawdzaniu i moderowaniu komentarzy na twój temat, które pojawiają się na blogu, stronie internetowej bądź w mediach społecznościowych. Bądź na bieżąco. Odpowiadaj osobom, które się wypowiadają, dziel się z nimi swoimi pomysłami.

makijaż dla kobiet po 50

Makijaż dla kobiet po pięćdziesiątce

planowanie ścieżki kariery

Korzyści z planowania kariery zawodowej