zamknij
Czego nie powinnaś robić jeśli chcesz awansować?

Czego nie powinnaś robić jeśli chcesz awansować?

0udostępnień
awans w pracy

Kobietom powtarza się ciągle, co powinny robić, aby awansować na wyższe stanowisko managerskie. Tymczasem, aby osiągnąć sukces w życiu zawodowym managerki średniego szczebla muszą się również wystrzegać zachowań, które tamują ich awans.

Jeżeli masz wrażenie, że twoja kariera utknęła w miejscu, przestań:

  • robić wszystko sama – wiele kobiet ma opory przed delegowaniem zadań, ponieważ ufają tylko sobie i wydaje im się, że one wszystko zrobią najlepiej. Jeśli jednak marzysz o awansie na wyższe stanowisko managerskie, powinnaś zaufać swojemu zespołowi i znaleźć sposób na delegowanie zadań. To ważny atrybut osoby zarządzającej. Nie namawiamy cię oczywiście, abyś zrzucała wszystko na swoich podwładnych i sama zajęła się kupowaniem ciuchów w Internecie. Delegowanie zadań ma być przemyślane i służyć ci pomocą;

    Fot. Fotolia.com
  • jeść lunch przy swoim biurku – jedzenie lunchu z wpływowymi osobami z twojej firmy lub branży pozwoli ci zaistnieć w ich świadomości. To dobra okazja, aby podczas rozmowy wykazać się kompetencją i wiedzą;
  • koncentrować się tylko na zadaniach bieżących – jeśli chcesz, aby twoja kariera rozwijała się, musisz zacząć myśleć bardziej strategicznie o firmie i branży, a także odkrywać nowe możliwości;
  • wykonywać tylko rutynowe zadania – jeśli chcesz się wyróżnić, musisz zgłaszać się do zadań trudniejszych i bardziej ryzykownych;
  • wtapiać się w tłum – to zadanie dla agenta służb specjalnych, a nie dla ciebie. Jeśli chcesz awansować, musisz znaleźć sposób, aby wyróżnić się w tłumie i aby twoje pomysły, osiągnięcia oraz wyniki były zauważone;
  • czekać na to aż w końcu ktoś cię zauważy i awansuje – przeciwnie, jeśli uważasz, że już czas na awans, poproś o rozmowę z osobą decyzyjną w firmie.

Powodzenia!

joga

Jak ćwiczyć jogę?

energia w pracy

Spadek energii w pracy. Czy odpowiednia dieta doda nam energii?