Coraz więcej osób decyduje się na samozatrudnienie we własnej firmie i pracę w domu. Brzmi znajomo? Jeśli tak, to zapewne zauważyłaś, że po pewnym czasie praca w domu zaczyna cię przytłaczać, a granica między życiem prywatnym i zawodowym zacierać. Dlatego czas temu zaradzić.
Wiele osób decyduje się na pracę w domu. Jest do dość wygodne, ponieważ mogą dzięki temu zaoszczędzić pieniądze na wynajem biura.
Jednak po pewnym czasie osoby pracujące w domu mogą czuć się przytłoczone, wydaje im się, że są zamknięte w pułapce. Dzieje się tak, ponieważ dzień w dzień przebywają w tym samym pomieszczeniu bez kontaktu z innymi ludźmi. Tu żyją i pracują. Granica między tymi dwoma światami zaczyna się zacierać.
Jak zatem temu przeciwdziałać?
- Wydziel miejsce, w którym masz zamiar pracować i zaprojektuj je tak jak lubisz, tak jakbyś chciała, aby twoje biuro wyglądało, a jednocześnie tak, abyś mogła w nim skoncentrować się na pracy.
- Wyznacz godziny pracy, np. od 8.00 do 16.00 lub od 9.00 do 17.00. W tym czasie odłóż prace domowe. Obieranie ziemniaków między pisaniem maili służbowych wybije cię z rytmu pracy. Uprzedź również domowników, że w tych godzinach nie możesz zajmować się prywatnymi sprawami.
- Na chwilę wyjdź z domu. Idź na spacer, aby zaczerpnąć świeżego powietrza, poćwicz na siłowni. Zrelaksuj się. Dzięki temu nieprzyjemne uczucie przytłoczenia związane z pracą w domu minie bardzo, bardzo szybko.
- Znajdź w swojej okolicy ludzi, którzy pracują w domu tak samo jak Ty i w tej samej branży. Spotkaj się z nimi od czasu do czasu. Będziesz miała doskonałą okazję, aby wyjść z domu i jednocześnie porozmawiać o swoim biznesie.
- Trzymaj się planu. Kiedy minie ostatnia godzina twojej pracy (patrz pkt 2), wyłącz komputer, wstań od biurka i „zamknij” biuro. Nadszedł czas na życie prywatne.