Wydawałoby się, że sprzedawanie jest działaniem mieszczącym się w katalogu zawodów, podobnie jak prowadzenie pociągu czy pisanie scenariuszy. Jednakże niektóre zawody nierozerwalnie łączą się z pasją, która determinuje wybór tej, a nie innej profesji. Czy tak samo jest w przypadku mody?
Nie każdy potrafi sprzedawać, gdyż ten, z pozoru łatwy, zawód wymaga nie lada umiejętności, wśród których warto wspomnieć chociażby o sile przekonywania, umiejętności doboru właściwych argumentów czy też przekazania swoich emocji potencjalnemu klientowi. Zatem sprzedawca mody, jak każdy sprzedawca w dowolnej branży, powinien posiadać określone cechy charakteru, aby profesjonalnie wywiązywać się ze swoich zadań. Musi też znaleźć miejsce, w którym moda będzie należycie wyeksponowana.
Trzeba to kochać
Profesjonalny sprzedawca i dobra lokalizacja to nie wszystko. Moda bowiem jest nie tylko towarem, który wymaga specjalnego podejścia, zrozumienia i wyczucia. Jest fanaberyjna i wrażliwa, reaguje na wszelkie zmiany, chce być zawsze najlepsza, najnowsza i najbardziej aktualna. Jest strefą dla tych, którzy ją czują i kochają.
A jednak pasja
Moda jest sztuką, do uprawiania której predestynowani są tylko nieliczni. Tak jak każda dziedzina sztuki również moda żyje dzięki artystom-pasjonatom, którzy oddają się jej bez reszty, tworząc modowe arcydzieła. Ta pasja przekłada się później na sprzedaż mody klientom. Nie dzieje się to byle gdzie, gdyż odpowiedni entourage determinuje sprzyjającą atmosferę i nastrój. Miejsca, gdzie moda sprzedaje się najlepiej, muszą być do tego specjalnie przystosowane i spełniać szereg warunków, które umożliwią wyeksponowanie mody, podkreślenie jej atutów i stworzenie odpowiedniego klimatu, w którym sprzedawcy mody przyciągną uwagę klientów.