Kluczowym elementem procesu zarządzania zespołem pracowniczym jest umiejętność prowadzenia sprawnej, skutecznej i dwustronnej komunikacji. Obecnie może być ona wspierana przez nowoczesne technologie, które dodatkowo pozwalają na wypracowanie niebagatelnych oszczędności.
Zadania stojące przed telekomunikacją w firmie
Każde przedsiębiorstwo musi obecnie wykorzystywać wszelkie dostępne kanały dotarcia z informacją do swoich klientów i kontrahentów, aby móc budować silną pozycję rynkową. Między innymi komunikacja z otoczeniem bliższym i dalszym odbywa się z wykorzystaniem nowoczesnych technologii telekomunikacyjnych. Dzięki systemom komunikacji pracownicy mogą bez przeszkód porozumiewać się ze sobą, a także prowadzić rozmowy biznesowe czy szeroko zakrojone działania z zakresu telemarketingu. Telefon obok komputera jest jednym z podstawowych narzędzi w pracy handlowców, jak i pracowników zatrudnionych na wielu innych stanowiskach.
Jak zminimalizować koszty?
Firma nie może całkowicie zrezygnować z korzystania z telekomunikacji, dlatego jej koszta muszą być wliczone w wydatki stałe prowadzonej działalności gospodarczej. Można jednak je minimalizować z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, między innymi stosując w swojej firmie centrale telefoniczne bazujące na telefonii VoIP.
W takim przypadku firma korzysta z łącz internetowych do wykonywania połączeń telefonicznych, rezygnując jednocześnie ze standardowych rozwiązań w postaci łącz fizycznych. Sama centrala telefoniczna może być zdigitalizowana, co stwarza szerokie możliwości jej rozwoju w przyszłości i ułatwia korzystanie z niej wielu pracownikom jednocześnie. Niektórzy dostawcy usług telekomunikacyjnych wykorzystujących technologię VoIP oferują przedsiębiorcom możliwość skorzystania z centrali działającej w chmurze.
Na czym to polega?
Chcąc wykorzystywać centralę telefoniczną w chmurze w firmie, nie jest wymagane dokonywanie inwestycji w drogie urządzenia telefoniczne, jakie należałoby zamontować w siedzibie przy centrali tradycyjnej. Dlatego wpływa ona korzystnie nie tylko na sprawność działania komunikacji wewnętrznej, ale i na budżet firmowy. Centrale tego typu stworzono w oparciu o technologię VoIP – Voice over Internet Protocol. Pozwalają one na dodawanie do nich kolejnych stanowisk pracy, czy nawet całych oddziałów czy przedstawicielstw firmy, co usprawnia łączność w rozbudowanych przedsiębiorstwach i korporacjach.
Nowoczesne centrale telefoniczne oferują nie tylko możliwość unowocześnienia komunikacji w firmie i zmniejszenia kosztów stałych ponoszonych z tego tytułu, ale jednocześnie dają szansę na skorzystanie z usług dodatkowych, takich jak call center czy rejestrowanie rozmów.