zamknij
Przedstawienie nowego pracownika zgodnie z etykietą biznesu

Przedstawienie nowego pracownika zgodnie z etykietą biznesu

0udostępnień
przedstawienie nowego pracownika

Pojawienie się pierwszy raz w nowej pracy jest bardzo często sporym przeżyciem, chociażby ze względu na osoby, które się tam spotka. Aby pomóc pracownikowi w wejściu w nowe środowisko, należy go przedstawić zgodnie z zasadami savoir vivre obowiązującymi w biznesie.

Zgodnie z etykietą biznesu nowy pracownik, który pierwszy raz przychodzi do pracy powinien być przedstawiony współpracownikom przez swojego bezpośredniego przełożonego bądź – jeśli jest taki zwyczaj w firmie – przez osobę z działu HR.

W przypadku małej firmy nową osobę należy przedstawić wszystkim pracownikom a jeśli przedsiębiorstwo jest duże – tym, z którymi będzie współpracował.

Etykieta biznesu nakazuje, aby przy przedstawianiu nowego pracownika wymieniać na początku jego imię i nazwisko, a dopiero potem stanowisko, które będzie zajmował i dział, w którym został zatrudniony.

Wiele firm, aby uniknąć chodzenia z nowym pracownikiem od pokoju do pokoju, zamieszcza wiadomość ze stosowaną informacją w intranecie lub wysyła ją pracownikom pocztą mailową.

Fot. Fotolia.com

W wiadomości należy – zgodnie z zasadami savoir vivre w biznesie – zamieść następujące dane: imię i nazwisko nowego pracownika, stanowisko, które będzie zajmował, dział, w którym został zatrudniony, imię i nazwisko bezpośredniego przełożonego. Oprócz tych danych warto zamieścić zdjęcie przedstawianej osoby oraz krótkie powitanie skierowane do niej.

Oto przykład takiej wiadomości:

Miło nam poinformować, że w dniu_________ rozpoczęła pracę w naszej firmie Pani Katarzyna Nowak.
Pani Katarzyna ma kilkuletnie doświadczenie w pracy na stanowisku ___________________, które zdobywała wcześniej w kilku firmach, ostatnio w firmie______________.
Pani Katarzyna została zatrudniona u nas na stanowisku ____________ w dziale ________________. Jej bezpośrednią przełożoną jest _____________________. Do zadań Pani Katarzyny należeć będą:
1) ________________
2) ________________
3) ________________
4) ________________
5) ________________.

Pani Katarzyna lubi spędzać wolny czas ze swoją rodziną. Pasjonuje ją literatura piękna.

Życzymy Pani Katarzynie wielu sukcesów i powodzenia oraz satysfakcji z pracy w naszej firmie.

__________________
Podpis osoby, do której zadań należy wysyłanie tego typu wiadomości

zawód adwokat

Jak zostać adwokatem?

ćwiczenia dla siedzących w pracy

Ćwiczenia dla siedzących w pracy