zamknij
Savoir vivre – biznesowe życzenia świąteczne

Savoir vivre – biznesowe życzenia świąteczne

0udostępnień
biznesowe życzenia świąteczne

Większość firm – z dbałości o dobre kontakty z klientami i kontrahentami – wysyła im biznesowe kartki świąteczne. Poniżej przedstawiamy zasady savoir vivre jakie obowiązują przy wysyłaniu życzeń świątecznych.

Tradycyjne kartki świąteczne

W kontaktach biznesowych przeważają tradycyjne kartki świąteczne albo listy z życzeniami. Z jednej strony, wysłanie ich to dość duży wysiłek i spory koszt. Ale z drugiej, ten gest na pewno zostanie doceniony przez twojego kontrahenta lub klienta.

Zapewne osoby, z którymi współpracujesz otrzymają wiele kartek świątecznych, dlatego warto pomyśleć o zakupie tych oryginalnych, których grafika będzie odpowiadała charakterowi działalności, którą prowadzisz. Aby zupełnie odróżnić się od innych, możesz pokusić się o zaprojektowanie własnych kartek świątecznych, które będą również zawierały logo twojej firmy.

Bardziej eleganckie są kartki składane, wysłane w kopertach. Aby dopełnić całości, najlepiej będzie jeśli na kopertę nakleisz znaczek pocztowy z akcentem świątecznym.

Fot. Fotolia.com

Przejdźmy teraz do życzeń. Życzenia świąteczne powinny być dopasowane do twojego klienta czy kontrahenta. Jeśli nie masz czasu na pisanie życzeń lub kartek do wysłania jest naprawdę dużo, zastanów się nad zakupem kartek z gotowymi życzeniami świątecznymi. W takim przypadku warto dodać coś od siebie (wystarczy zdanie lub dwa). Pod życzeniami podpisuje się właściciel filmy lub członkowie organu zarządzającego.

Życzenia świąteczne w mailu

Jeśli masz wielu klientów i kontrahentów, a także zbyt mało czasu na wysłanie tradycyjnych kartek świątecznych, możesz wysłać życzenia drogą mailową. Wysyłanie życzeń świątecznych za pomocą poczty elektronicznej jest jak najbardziej dozwolone. Warto wtedy pamiętać o netykiecie:

  • życzenie należy wysyłać ze skrzynki właściciela firmy;
  • przed wysłaniem maila z życzeniami świątecznymi należy sprawdzić jego treść pod względem poprawności ortograficznej i gramatycznej;
  • nie zapominaj o wpisaniu tematu maila, np. Życzenia świąteczne;
  • jeżeli wysyłasz zbiorczego maila z życzeniami świątecznymi, bezwzględnie ukryj jego adresatów;
  • jeśli do życzeń chciałabyś dołączyć grafikę lub film, to zmniejsz je do rozsądnych rozmiarów; musisz mieć też pewność co do pochodzenia załączników i czy masz prawo ich użyć.

Wiele firm ogranicza się do wysłania grupowego maila z życzeniami. To nie jest zakazane, jednak lepiej będą odebrane spersonalizowane życzenia. Będzie to oznaczało, że ich nadawca bardziej się postarał i traktuje każdego klienta w specjalny sposób.

Życzenia świąteczne na stronie internetowej firmy

Coraz więcej firm – aby zaoszczędzić czas i pieniądze – zamieszcza życzenia świąteczne na swojej stronie internetowej lub fanpage’u na Facebooku. Jeśli jednak zależy ci na klientach lub kontrahentach, to nie ograniczaj się tylko do tej formy. Nie każda osoba, do której chciałabyś skierować swoje życzenia świąteczne, zajrzy na twoją stronę internetową tuż przed świętami.

demotywowanie w pracy

Co demotywuje pracowników?

życzenia świąteczne

Pomysły na biznesowe życzenia świąteczne