Kiedy jesteś pracującą w domu mamą, możesz mieć problemy z budowaniem i utrzymywaniem relacji z osobami, które mogłyby cię wesprzeć w budowaniu własnego biznesu. Wystarczy jednak odrobina chęci i zwykłych umiejętności, aby odnieść sukces.
Wiele pracujących w domu mam może napotykać na pewne ograniczenia, które utrudniają im budowanie i utrzymywanie kontaktów zawodowych i prowadzenie biznesu. Ale prawda jest też taka, że aby prowadzić biznes z domu, nie musisz non stop uczestniczyć w targach, konferencjach lub spotkaniach biznesowych. Wiele jest okazji do budowania i utrzymywania kontaktów biznesowych, które nie wymagają zakładania garsonki i znalezienia opiekunki do dziecka. Najważniejsze jest, aby umieć rozmawiać i słuchać ludzi, których spotykasz, a także obserwować to co się dzieje wokół ciebie.
Rozmawiaj z osobami, których nie znasz
Jeśli jesteś pracującą w domu mamą, musisz być zawsze gotowa na kontakt z ludźmi. To nie znaczy, że masz przemienić się w wyrachowaną oportunistkę, która zamęcza opowiadaniami o swoim biznesie każdą napotkaną na placu zabaw osobę albo jest stale podłączona do telefonu lub komputera. Mam na myśli raczej to, abyś spojrzała na te osoby jak na ewentualnych partnerów biznesowych albo po prostu na kogoś, od kogo możesz się czegoś nowego dowiedzieć. Rozmawiając z innymi osobami, masz szansę na odkrycie nowych możliwości i zdobycie nowych kontaktów.
Patrz wokoło
W marketingu wiele decyzji opiera się na informacji zwrotnej, która jest otrzymywana od zupełnie nieznanych osób. Grupa tych ludzi, zwana grupą fokusową, jest dobierana pod względem odpowiedniego klucza. Następnie osoby te są zapraszane na spotkanie, w czasie którego dyskutują na temat np. danego produktu. Firma, przeprowadzająca badanie otrzymuje raport, który potem jest analizowany.
Podobną metodę możesz zastosować w swojej strategii biznesu. Kiedy rozmawiasz z ludźmi, słuchaj uważnie co mają do powiedzenia. Obserwuj zdarzenia, które dzieją się wokół ciebie. Jeśli stoisz w kolejce w sklepie, zobacz co ludzie mają na sobie. Kiedy jesteś w parku, spójrz co inni czytają i jakie mają przy sobie gadżety. Zwykła obserwacja otoczenia może być pomocna w dostrzeżeniu panujących trendów i może zainspirować do nowych pomysłów.
Bądź dociekliwa
Czytaj blogi innych osób i strony powiązane z twoim biznesem. Wyszukuj w Internecie konkurencji i zobacz jak działa.
Zawsze istnieje jakaś nisza na rynku, która czeka na wypełnienie – bądź pierwszą osobą, która ją znajdzie a nigdy nie będziesz narzekać na brak sukcesu w biznesie.